175 şikayet hattı

175 Hangi sorunlarımızı çözer?

Ticaret Bakanlığı bünyesinde oluşturulmuş olan “Alo 175 Tüketici Danışma Hattı” tüketici vatandaşların karşılaşmakta oldukları sorunlar ile alakalı olarak çözüm yollarının sunulduğu bir hizmet merkezidir. Ayrıca bu hizmet merkezince tüketici uyuşmazlıklarına dair ilgili makamlara yönlendirmeler de yapılmaktadır.

Alo 175 tüketici Danışma Hattı hangi sorunlarımızı çözümüne yardımcı olur?

Alo 175 Tüketici Danışma Hattı ile tüketicilerimiz; insan sağlığı, can ve mal güvenliği açısından risk taşıyan ürünleri ve firmaları da ihbar edebilmekte, sorunlarıyla ilgili bilgi alabilmektedir.

Müşteri şikayetleri nereye yapılır?

Başvurular, uyuşmazlık konusunu içeren dilekçenin, varsa delil oluşturan ilgili belgelerle birlikte tüketici hakem heyetine verilmesiyle yapılır. Tüketici hakem heyetlerine yapılacak başvurular Ticaret Bakanlığı'nın internet sayfasında yer alan başvuru formu kullanılarak yapılabilir.

175 nerenin telefonu?

Tüketici Akademisi | Alo 175 Tüketici Şikayet Hattı kapılarını Habertürk'e açtı

Alo 175 ne işe yarar?

Alo 175 Çalışma Saatleri Danışma Hattı ile tüketiciler; insan sağlığı, can ve mal güvenliği açısından risk taşıyan ürünleri ve firmaları ihbar edebiliyor, sorunlarıyla ilgili bilgi alabiliyor.

Tüketici Mahkemesi ücret alıyor mu?

Tüketici hakem heyetlerine başvurularda başvurucudan herhangi bir ücret alınmaz. Tüketici mahkemesindeyse gider avansı dışında yargılama harcı alınmaz. Tüketici hakem heyetlerinde kararlar büyük çoğunlukla tüketici lehine çıkmaktadır.

Tüketici mahkemesi için nereye başvurulur?

Hakem Heyetleri illerde Ticaret İl Müdürlüğü, ilçelerde ise Kaymakamlıklar tarafından belirlenen binalardadır. Tüketici Mahkemeleri ise illerde Adliye binalarında bulunmaktadır.