Kitle iletişimi nedir kısaca

Kitle iletişimi neye denir?

Kitle iletişim, mesajın tek yönlü olarak iletişim araçları vasıtasıyla büyük bir kitleye yani topluluğa aktarılması olayıdır. Bu sayede aktarılmak istenilen mesaj kısa bir süre içerisinde büyük çaplı kitlelere kolayca ulaştırılabilir. Bu nedenle kitle iletişimi özellikle günümüzde büyük bir önem arz etmektedir.

Kitle iletişim neden önemlidir?

Kitleler halinde yaşayan insanların birbirleriyle iletişim kurmada sorun yaşamamaları için, çeşitli kitle iletişimin araçları geliştirilmiştir. Kitle iletişim araçları, halkın sosyalleşmesinde, siyasal ve sosyal kararlara varmasında, günlük bilgi ihtiyacını karşılamasında önemli rol oynamaktadır.

Kitle iletişimin temel fonksiyonları nelerdir?

Kitle iletişim araçlarının işlevleri çeşitli şekilde kategorize edilebilmekle beraber, biz sözkonusu işlevleri 4 başlıkta topladık:

  • Haber ve enformasyon verme işlevi,
  • Denetim ve eleştiri işlevi,
  • Eğitme ve eğlendirme işlevi,
  • Kamuoyu ve gündem oluşturma işlevi,

Kitle iletişimi kamusal mıdır?

Şimdiye kadar kitle iletişim ürünleri, teknik olarak onlara elde edebilecek teknik donanıma sahip herkes tarafından elde edilebilmektedir. Bu anlamda kitle iletişim ürünleri kamusal bir alan içinde dolaşmaktadırlar.

Kitle iletişimin olumlu yönleri nelerdir?

Kitle iletişimin olumlu yönleri, bilgi almayı kolaylaştırır, haber almayı kolaylaştırır, dünyayı bilmeyi, tanımayı ve öğrenmeyi kolaylaştırır. Kitle iletişimin olumsuz yönleri, bilgi kirliliğine neden olur, yalan haberlerin yayılmasına neden olur, insanları yanlış yönlendirebilir.

Kitle kavramı nedir?

Türk Dil Kurumu sözlüğünde kitle, bir yerde toplanmış, bir araya gelmiş insan topluluğu, kütle olarak tanımlanıyor. İkinci bir anlamı ise, belirli işleviyle özellik gösteren büyük insan kalabalığı.

Kitle iletişim özellikleri nelerdir?

Kitle iletişim araçlarının özellikleri

  • Kitle iletişim araçları, sosyal statüsüne göre herhangi bir farklı yaklaşım oluşturmadan çok sayıda insana aynı iletiyi, aynı anda ulaştırabilmektedir.
  • Kitle iletişim araçları, yayınları ile belirli bir süreklilik ve düzenlilik (yayın periyodu) gösterir.