Pisa sınavı sonuçları

* Türkiye okuduğunu anlamada 466 puan, matematikte 454 puan ve fen bilimlerinde 468 puan aldı. * PISA'da son 5 sırayı Sudi Arabistan, Peru, Arjantin, Bosna ve Arnavutluk oluşturdu. * Teste farklı gelir gruplarından öğrenciler alındı. Sosyo-ekonomik olarak avantajlı yüzde 10'luk dilimdeki öğrenciler daha başarılı oldu.Dec 4, 2019

PISA sınavlarında Türkiye kaçıncı sırada?

2018 PISA sonuçları

1Çin (B-S-J-Z)590
40Türkiye468
41İtalya468
42Slovakya464
43İsrail462

2021 PISA sonuçları ne zaman açıklanacak?

2021 uygulamasına ise 85'ten fazla ülke katılacaktır. PISA 2021 sonuçları OECD tarafından hazırlanacak Ulusla- rarası bir raporla Aralık 2022 tarihinde açıklanacaktır.

PISA da hangi dersler var?

PISA 15 yaşındaki öğrencilerde matematik okuryazarlığı, fen bilimleri okuryazarlığı ve okuma becerilerini ölçmektedir. PISA dersler dışında öğrencilerin aile hayatlarını, öğrencilerin kendileri ile ilgili görüşlerini, okul ortamlarını ve motivasyonlarını da değerlendirmeye almaktadır.

PISA kimlere uygulanır?

Açılımı "Uluslararası Öğrenci Değerlendirme Programı" olan PISA, Ekonomik İşbirliği ve Kalkınma Örgütü (OECD) tarafından üçer yıllık dönemler hâlinde, 15 yaş grubundaki öğrencilerin kazanmış oldukları bilgi ve becerileri değerlendiren bir araştırmadır.

Okuduğunu anlama kaçıncı sıradayız?

Okuduğunu anlamada 555 puanla, matematikte 591 puanla ve fen bilimlerinde 590 puanla Çin birinci olmuştu.. Onu sırasıyla Singapur, Hong Kong ve Estonya izlemişti. Türkiye okuduğunu anlamada 466 puan, matematikte 454 puan ve fen bilimlerinde 468 puan alarak OECD averajının altında kalmıştı. TIMSS araştırması nedir?

PISA sınavı en son ne zaman yapıldı?

PISA projesinin ilki 2000 yılında uygulanmış, bu uygulamada okuma becerilerine ağırlık verilmiştir. 2003 yılında yapılan ikinci uygulamada Matematik okuryazarlığı alanına, 2006 yılında yapılan son uygulamada ise Fen Bilimleri alanına ağırlık verilmiştir.

PISA sınavlarında neden başarısız oluyoruz?

Bu sonuçlar, Aydın, Sarıer ve Uysal (2012)'ın çalışmasındaki PISA'daki başarısızlığın nedeninin Türk Eğitim Sistemi'nin öğrencilerin iletişim kurma ve problem çözme yeteneğini geliştirme konusunda eksiklikleri olduğu sonucuyla da tutarlıdır.